| Siirt Üniversitesinden: SİİRT ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS
    EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ   BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1– (1) Bu Yönetmeliğin
    amacı; Siirt Üniversitesine bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek
    yüksekokullarının ön lisans ve lisans kayıt, eğitim-öğretim ve sınav
    esaslarını düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Siirt
    Üniversitesinin Tıp Fakültesi ve Veteriner Fakültesi dışındaki fakülte,
    yüksekokul ve meslek yüksekokullarındaki kayıt, eğitim-öğretim ve sınav
    esaslarına ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu
    Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim
    Kanununun 5,14, 43, 44, 45, 46 ve 49 uncu maddeleri ile 19/11/1992 tarihli
    ve 3843 sayılı Kanunun 5, 6 ve 7 nci maddelerine dayanılarak
    hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer
    Sistemini, b) Birim: Üniversiteye bağlı
    fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarını, c) Kurul: Fakülte, yüksekokul ve
    meslek yüksekokulu kurulunu, ç)
    Çift anadal programı: Başarı koşulunu ve diğer koşulları sağlayan
    öğrencinin üniversitenin iki diploma programından eşzamanlı olarak ders
    alıp iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan programı, d) Değişim programları: Yurt
    içi/yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarıyla protokol çerçevesinde
    yürütülen programları, e) Ders kredisi: Bir yarıyıl
    içinde haftada bir saatlik teorik ders 1 krediyi, öğretim programındaki
    uygulamalı derslerin 1 saati ½  krediyi, f) Ortak diploma programları:
    İlgili birim kurulunun kararı, Senatonun önerisi ve Yükseköğretim Kurulunun
    onayıyla yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumuyla imzalanan protokol ve
    anlaşmalar çerçevesinde ortaklaşa yürütülecek lisans/ön lisans eğitimine
    yönelik diploma programını, g) Öğrenci İşleri Daire
    Başkanlığı: Siirt Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını, ğ) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve
    Yerleştirme Merkezi Başkanlığını, h) Rektörlük: Siirt Üniversitesi
    Rektörlüğünü, ı) Senato: Siirt Üniversitesi
    Senatosunu, i) Sertifika programı:
    Üniversitede bir uzmanlık alanına yönelik bağımsız olarak açılan ve
    dersleri ön lisans ve lisans programlarına ders transferi yapılamayan
    programı, j) Uzaktan eğitim: Öğretim
    etkinliklerinin bilişim teknolojilerine dayalı olarak planlandığı ve
    yürütüldüğü, öğrenci ile öğretim elemanı ve öğrencilerin kendi aralarında
    karşılıklı etkileşimine dayalı eşzamanlı/eşzamansız biçimde verilen
    öğretimi, k) Üniversite: Siirt
    Üniversitesini, l) Üniversite Yönetim Kurulu:
    Siirt Üniversitesi Yönetim Kurulunu, m) Yandal programı:
    Üniversitede bir diploma programına kayıtlı öğrencinin öngörülen koşulları
    taşıması kaydıyla, Üniversite içinde ayrı bir lisans programı anlamı
    taşımayan ve diploma programı yerine geçmeyen ve belirli bir konuya yönelik
    sınırlı sayıda dersin karşılığında sertifika verilen programını, n) Yönetim Kurulu: Fakülte,
    yüksekokul ve meslek yüksekokulu yönetim kurulunu, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Kayıt-Kabul, Kayıt Yenileme, Kayıt Sildirme,
    İlişik Kesme, Yatay ve Dikey Geçişler, Kayıt Dondurma Öğrenci kabulü MADDE 5 – (1) Üniversiteye bağlı fakülte,
    yüksekokul ve meslek yüksekokulu programlarının birinci sınıflarına öğrenci
    kabulü, ÖSYM tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır. (2) Özel yetenek gerektiren
    programların sınavları ile seçme ve yerleştirme işlemleri, Yükseköğretim
    Kurulu kararları çerçevesinde Rektörlüğün belirleyeceği usul ve esaslara
    göre Üniversite tarafından yapılır. (3) Yabancı uyruklu öğrencilerin
    Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat ile Rektörlük tarafından belirlenen
    ilke ve şartlar çerçevesinde yapılır. Kayıt işlemleri MADDE 6 – (1) Üniversiteye yeni kayıt
    yaptıracak öğrencilerin kayıt tarihleri ÖSYM'nin belirlediği tarihler
    arasında yapılır. Belirlenen tarihlerde kayıt yaptırmayan adaylar kayıt
    haklarını kaybeder. Kayıt için istenilen belgeler ÖSYM ve Üniversite
    tarafından belirlenir. (2) Üniversiteye kesin kayıt
    yaptırmaya hak kazanan öğrenciler, kayıt işlemlerini Yükseköğretim Kurulu
    ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre ilan edilen süreler içinde,
    e-devlet üzerinden veya Üniversite tarafından belirlenip ilan edilen kayıt
    merkezlerinde şahsen ya da belirlediği yasal vekili aracılığıyla kayıt
    yaptırabilir. Öğrencinin adrese dayalı nüfus kayıt sisteminde yer alan
    adresi veya kayıt işlemlerinde beyan etmiş olduğu tebligat adresidir. (3) Kayıt için istenen
    belgelerin e-devlet üzerinden doğrulanması durumunda belge istenmeksizin
    adayın kaydı yapılır ancak e-devlet üzerinden sorgulanmayan/doğrulanamayan
    belgelerin ise aslı veya onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve
    adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın yazılı beyanına dayanılarak
    işlem yapılır. Kesin kayıt yaptıran öğrencilerin sunduğu bilgi ve
    belgelerin doğru olmadığı anlaşılırsa ilgili yönetim kurulu tarafından
    kayıtları iptal edilir. Söz konusu şahıslara verilen diploma dâhil tüm
    belgeler iptal edilerek haklarında gerekli kanuni işlem yapılır. (4) Üniversiteye kayıt olmak
    isteyen yabancı uyruklu adaylar ile Üniversitenin başka bir yükseköğretim
    kurumu ile uluslararası ortak yürüteceği programlara kayıt yaptıracakların
    kayıt işlemleri, 28/12/2006 tarihli ve 26390 sayılı Resmî
    Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarının Yurtdışındaki Kapsama Dâhil
    Yükseköğretim Kurumlarıyla Ortak Eğitim ve Öğretim Programları Tesisi
    Hakkında Yönetmelik ile diğer mevzuat hükümlerine ve Senato kararlarına
    göre yapılır. (5) Kayıt için belirtilen
    sürelerde kesin kayıt işlemlerini yaptırmayanlar, Üniversite öğrencisi olma
    hakkından vazgeçmiş sayılır ve herhangi bir hak iddia edemez. (6) Öğrenci, Yükseköğretim
    Kurulu ve/veya Üniversite tarafından belirlenen esaslara göre kaydını
    yaptırır. Kayıt yenileme ve ders kayıt
    koşulu MADDE 7 – (1) Birinci ve ikinci yarıyıl
    öğrencileri kayıtlı oldukları programdaki tüm dersleri almakla yükümlüdür.
    Lisans programlarındaki dersler zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur.
    Seçmeli dersler, öğrencinin zorunlu dersler dışında kendi alanı içinden
    veya dışından ve kendi isteği ile aldığı derslerdir. Öğrenci bu dersi,
    kayıtlı olduğu programdaki seçmeli ders adı ile açılmış derslerden
    seçebileceği gibi başka programların aynı dönemdeki ortak seçmeli dersler
    arasından da seçebilir. (2) Öğrenci, hiç almadığı ya da
    devam şartı sağlamadığı ders/dersleri öncelikle almak zorundadır. Bu
    dersler farklı dönemlerde ise en alttaki dönem derslerinden başlamak şartı
    ile bulundukları döneme ait dersleri alır. Derslerin toplamı öğrenci
    danışmanının onayını almak kaydıyla her yarıyılda en az 30 AKTS, üçüncü
    yarıyıldan itibaren şartları sağlaması durumunda en çok 45 AKTS, yaz
    okulunda açılan derslerden ise en çok 3 dersi geçmemek şartıyla en fazla 16
    AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilir. Yaz okulu sonu itibarıyla mezun
    olma durumundaki öğrenci ise 4 dersi geçmemek üzere en fazla 20 AKTS
    kredilik derse kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders alan öğrencilerin
    aldıkları derslerin başarı notları genel ağırlıklı not ortalamasına
    katılır. (3) Öğrenciler; her yarıyıl
    başında akademik takvimde belirtilen süre içerisinde bilgisayar ortamında
    kayıtlarını yenilemek ve danışmanlarına onaylatmak zorundadır. Ancak harç
    yatırmakla yükümlü olan öğrenciler, harçlarını yatırdıktan sonra kayıt
    işlemlerini gerçekleştirebilir. Ders kayıt sürecinde haklı veya geçerli bir
    nedeni olmadan kaydını yenilemeyen, ayrıca mazeretleri ilgili yönetim
    kurulu tarafından kabul edilmeyen öğrenciler; o yarıyıldaki derslere,
    sınavlara giremez ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar. Mazeretleri
    nedeniyle kayıt süresi içerisinde kaydını yenilemeyen öğrencilerin, kayıt
    yenileme süresinin bitimini izleyen beş işgünü içerisinde ilgili birime
    dilekçe ile başvurması gerekir. İlgili yönetim kurulu tarafından
    mazeretlerinin uygun görülmesi halinde kayıt işlemi yapılır. Öğrenci
    akademik danışmanının onayını almak koşuluyla ilgili dönemin ekle/sil
    haftası içinde ders değiştirebilir, ders bırakabilir veya yeni
    derse/derslere kaydolabilir. (4) Ders/derslere kayıt ve
    yenileme işlemlerinin tümünden öğrenciler sorumlu olup bu işlemleri
    kendileri yapmakla yükümlüdürler. (5) Üçüncü yarıyıldan itibaren
    ön şartlı dersler hariç, kayıtlı oldukları programda bulundukları yarıyıla
    kadar almaları gereken derslerin tümünü alarak başarılı olan ayrıca genel
    akademik başarı not ortalamaları 3.00 ve üstü olan öğrenciler, bir
    yarıyılda alabileceği azami 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde bir üst
    sınıftan en fazla 15 AKTS’yekarşılık ders alabilir. (6) (Ek:RG- 06/08/2019-30854) Öğrenciler, akademik ortalamaları
    yükseltmek için koşullu geçtiği (CD,DC,DD) dersleri, bulundukları dönemde
    45 AKTS’yi aşmayacak şekilde tekrar alabilir. Ancak genel akademik
    ortalamanın hesaplanmasında tekrar edilen derslerden alınan son not
    geçerlidir. Kayıt dondurma MADDE 8 – (1) Kayıt dondurmak isteyen
    öğrencilerin derslerin başlama tarihini takip eden üçüncü haftanın son
    işgünü mesai bitimine kadar dilekçe ile müracaatta bulunmaları gerekmekte
    olup bu tarihten sonraki kayıt dondurma talepleri işleme alınmaz. Kayıt
    dondurmak isteyen öğrenciler kayıt dondurma talepleri için ilgili akademik
    birimin öğrenci işlerine başvurur. Talebin uygun görülmesi halinde başvuru
    tarihi esas alınarak kayıt dondurma işlemi ilgili birimin yönetim kurulu
    kararı ile öğrenci otomasyon sistemine işlenir. Öğrenciye bir yarıyıl veya
    bir öğretim yılı süreyle izin verilebilir. Bu izin, toplam öğrencilik
    süresinde iki yılı (dört yarıyılı) geçemez. Bu şekilde izin alan öğrenci,
    derslere devam edemez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz. İzni biten
    öğrenci, ayrıldığı yarıyıl başından itibaren öğrenciliğine devam eder.
    Kayıt dondurulan süre ile ilgili olarak, daha önce katkı payı ödenmiş ise
    iade edilmez. Öğrencinin kayıt dondurduğu sürede öğrenim ücreti/öğrenci
    katkı payı ödeyip ödemeyeceği ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir.
    Öğrenciler, kayıt dondurma başvurularının sonuçlarını izlemek ve öğrenmekle
    yükümlüdür. (2) Öğrencinin kaydının dondurulabilmesi
    için haklı ve geçerli nedenlerin bulunması gerekir. Haklı ve geçerli
    nedenler şunlardır: a) Sağlık sorunu nedeniyle
    öğrenimine ara vermek zorunda kalması ve bunu üniversite hastaneleri veya
    diğer sağlık kuruluşlarından alınacak sağlık raporu ile belgelendirmesi, b) 2547 sayılı Kanunun
    7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt
    bendinin üçüncü paragrafı uyarınca, eğitim-öğretimin aksaması sonucunu
    doğuracak olaylar dolayısıyla öğrenime Yükseköğretim Kurulu kararıyla ara
    verilmesi, c) Mahallin en büyük mülki
    amirince verilecek bir yazıyla belgelenmiş olması koşuluyla, doğal afetler
    nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda kalmış olması, ç) Anne, baba, kardeş, eş veya
    çocuğunun ölümü ya da ağır hastalığı halinde bakacak başka kimsesinin
    bulunmaması nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda olduğunu
    belgelendirmesi ve bu durumun ilgili birim yönetim kurulunca kabul
    edilebilir olması, d) Ekonomik nedenlerle izin
    talep eden ve bu durumunu belgeleyen öğrencinin, ilgili yönetim kurulunun
    izniyle eğitim ve öğretimine ara verilmesi, e) Genel hükümlere göre
    kesinleşmiş bir mahkûmiyet halinin veya 13/1/1985 tarihli ve
    18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
    Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim kurumundan süreli olarak çıkarma
    cezası dışındaki hallerin bulunması, f) Öğrencinin askerlik tecil
    hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması sureti ile askere alınması, g) Öğrencinin tutukluluk hali, ğ) İlgili birim yönetim kurulu
    tarafından mazeret olarak kabul edilecek diğer hallerin ortaya çıkması. Kayıt sildirme MADDE 9 – (1) Öğrenciler; ilgili birime
    dilekçe ile başvurarak kendi istekleriyle kayıtlarını sildirebilirler.
    Kaydı silinen öğrenciye, ödemiş olduğu harç ve ücretler iade edilmez. İlişik kesme MADDE 10 – (1) Öğrencilerin aşağıda
    belirtilen durumlarda Üniversite ile ilişiği kesilir: a) Öğrencinin, Yükseköğretim
    Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim kurumundan
    çıkarma cezası almış olması. b) Öğrencinin sağlık nedeniyle
    öğrenimine devam edemeyeceğini, sağlık kuruluşlarından alınacak sağlık
    raporu ile belgelendirmesi ve raporun ilgili yönetim kurulu tarafından
    kabul edilmesi. (2) Kendi isteği ile kaydı
    silinen veya mezun olarak Üniversiteden ayrılan öğrencilerin ilişik kesme
    işlemlerini yapmaları şarttır. (3) Öğretim dili tamamen veya
    kısmen yabancı dil olan programların hazırlık sınıfını 2 yıl içinde
    başarıyla tamamlayamayan öğrencilerin programdan ilişiği kesilir. (4) Azami öğrenim süresi içinde
    4 yıl üst üste katkı payı/öğrenim ücretini ödemeyen ve kayıt yenilemeyen
    öğrenci için ilgili birimin teklifi, Senatonun kararı ve YÖK’ün onayıyla
    öğrencinin ilişiği kesilir. (5) Yatay geçiş yolu ile başka
    bir yükseköğretim kurumuna geçiş yapan öğrencilerin Üniversiteyle ilişiği
    kesilir. Yatay ve dikey geçişler MADDE 11 – (1) Kurum içi ve kurumlar arası
    yatay geçişler 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de
    yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
    Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile
    Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile
    Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. (2) Meslek yüksekokulu
    mezunlarının Siirt Üniversitesine bağlı lisans programlarına dikey
    geçişleri 19/2/2002tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
    Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları
    Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine
    göre yapılır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Eğitim-Öğretimle İlgili Esaslar Eğitim-öğretim türleri MADDE 12 – (1) Üniversitede, ilgili
    kurulların kararı ve Senatonun onayı ile örgün eğitim, yaygın eğitim,
    ikinci öğretim, açıköğretim, uzaktan eğitim, programları açılabilir. Eğitim-öğretim takvimi ve
    dönemleri MADDE 13 – (1) Üniversiteye bağlı fakülte
    ve yüksekokullarda eğitim-öğretim, Senatonun belirlediği akademik takvime
    göre yürütülür. (2) Bir eğitim-öğretim yılı
    yarıyıl esasına göre yapılır. Eğitim-öğretim süresi bir yılda güz ve bahar
    olmak üzere en az on dört haftalık iki yarıyıldan oluşur. Senato gerekli
    gördüğü hallerde yarıyıl sürelerini değiştirebilir. Eğitim-öğretim süresi MADDE 14 – (1) Bir yıl süreli yabancı dil
    hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği
    dönemden başlamak üzere her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına
    bakılmaksızın ön lisans programlarını azami dört yıl, lisans programlarını
    azami yedi yıl içinde başarı ile tamamlayarak mezun olamayanlar, 2547
    sayılı Kanunun 46 ncı maddesinde belirtilen koşullara göre ilgili
    döneme ait öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretlerini ödemek koşulu ile
    öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, ders ve
    sınavlara katılma ile tez hazırlama hariç, öğrencilere tanınan diğer
    haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüleri devam eder. (2) Öğrenim süresinin
    hesaplanmasında kayıt dondurma süreleri dikkate alınmaz; ancak
    Üniversiteden uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin bu süreleri öğretim
    süresinden ve devamsızlıktan sayılır. Eğitim-öğretim programları MADDE 15 – (1) İlgili birimlerde; teorik ve
    uygulamalı zorunlu dersler, seçmeli dersler, seminer, staj, uygulama,
    klinik, atölye ve laboratuvar çalışmaları ve inceleme, gezi,
    ödev, bireysel çalışma, sınava hazırlanma, alan ve kütüphane çalışmaları,
    mezuniyet-bitirme tezi, proje ve benzeri diğer etkinlikler yer alabilir. (2) Eğitim programlarında yer
    alacak zorunlu teorik ve uygulamalı derslerin yarıyıllara dağılımı,
    yapılacak değişiklikler, bölüm/anabilim dalının önerisiyle ilgili
    kurullarca düzenlenerek Senatonun onayına sunulur. Seçmeli dersler
    bölüm/anabilim dalının önerisi, ilgili kurulların kararı ve Senatonun
    onayıyla açılır veya kaldırılır. Eğitim programlarında görev alacak öğretim
    elemanları ile ders ve uygulama çizelgeleri her yarıyılın başında ilgili
    kurullarca düzenlenerek ilan edilir. (3) Atatürk İlkeleri
    ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri, bütün
    öğrenciler için verilen zorunlu ortak derslerdir. Bütün bu dersler en az
    iki yarıyıl olarak programlanır ve uygulanır. (4) Eğitim-öğretim
    programlarında staj, işyeri eğitimi olan fakülte/yüksekokul/meslek
    yüksekokullarında, öğrencilerin staja, işyeri eğitimine başlama şartları
    ile uygulama esasları, eğitim-öğretimin özelliği göz önünde bulundurularak,
    ilgili kurulun teklifi ile Senato tarafından düzenlenir. Eğitim-öğretim programlarında
    zorunlu staj olmayan fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarında ise isteğe
    bağlı olarak öğrenci staj yapabilir. Bu öğrenciler içinde staja başlama
    şartları ile staj uygulama esasları için aynı usul uygulanır.   Derslerin kredi değerleri MADDE 16 – (1) Haftada bir saat teorik
    ders, iki saat teorik ders uygulaması, laboratuvar, atölye ve klinik
    çalışması gibi uygulama çalışmaları ve üç saatlik inceleme, gezi, ödev,
    sınava hazırlanma, bireysel çalışma, mezuniyet tezi, proje çalışmaları gibi
    diğer etkinlikler bir kredidir. Alınan derslerin Avrupa Kredi Transfer
    Sistemine (AKTS) karşılık gelen kredi değerleri bu Yönetmelikteki esaslar
    çerçevesinde Senato tarafından belirlenir. (2) Bir akademik yılı herhangi
    bir yükseköğretim kurumunda tam zamanlı olarak tamamlamak için gereken
    toplam çalışma zamanına göre ilgili dersin ne kadarlık çalışma
    gerektirdiğini belirtmek için AKTS kullanılır.  1 AKTS, 25-30
    saatlik öğrenci çalışma yükü karşılığı olup bir akademik eğitim-öğretim
    yılı 60 AKTS ve 1500-1800 saat iş yüküne tekabül eder. Dört yıllık lisans
    programlarının en az 136 kredi, iki yıllık ön lisans programlarının ise en
    az 68 kredilik dersleri kapsaması gerekmektedir. (3) Bir öğrencinin mezun
    olabilmesi için ön lisans programlarında en az 120, lisans programlarında
    en az 240 AKTS almış olması gereklidir. Ön koşullu dersler MADDE 17 – (1) Ön koşullu dersler ve
    koşulları, bu dersleri veren bölüm tarafından gerekçeleri belirtilerek
    ilgili kurula önerilir ve bu kurulların onayından sonra kesinleşir. Ön
    koşul niteliğindeki dersler başarılmadıkça ön koşula bağlı olan dersler
    alınmaz. Derslere devam MADDE 18 – (1) Öğrenciler; derslere,
    uygulamalara, öğretim elemanlarınca uygun görülen çalışmalara ve sınavlara
    katılmak zorundadır. Öğrencilerin devam durumları ilgili öğretim elemanı
    tarafından izlenir. Teorik derslerin %30’undan, uygulamalı derslerin
    %20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin sınavlarına giremez. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Öğrenci Yükümlülükleri ve Sınavlar Sınav çeşitleri ve düzenlenmesi MADDE 19 – (1) Sınavlar; ara sınav, mazeret
    sınavı, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve muafiyet
    sınavından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü
    ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Güz ve bahar dönem sonu (final)
    sınavları, ait oldukları yarıyıl sonlarında yapılır. Dönem sonu
    sınavlarının yapılacağı yer, dekanlık/yüksekokul müdürlüğünce belirlenir ve
    ilk sınavdan en az on gün önce ilan edilir. Öğrenciler, ilan edilen gün,
    saat ve yerde sınava girmek, kimlik belgeleri ile istenecek diğer belgeleri
    yanlarında bulundurmak zorundadırlar. Ara sınava mazereti nedeniyle
    katılmayan öğrenciler hariç, diğer öğrenciler sınavlara katılmazlarsa
    başarısız sayılır. (2) Sınavlarda kopya çekenler,
    kopya çekme girişiminde bulunanlar veya kopya çekilmesine yardım edenler
    ile sınav kâğıtlarının incelenmesi sırasında kopya çektiği ya da
    çekilmesine yardım ettiği belirlenen öğrenciler, o sınavlardan sıfır almış
    sayılır ve haklarında Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
    hükümlerine göre işlem yapılır. Sınav not çizelgeleri ve sınav kâğıtları
    sınavın yapıldığı dönem sonuna kadar ilgili birimin öğrenci işleri bürosuna
    teslim edilir. Sınav not çizelgeleri ve sınav kâğıtları, ilgili birim
    tarafından mezuniyetten sonra en az iki yıl saklanır. (3) Engelli öğrencilerin engel
    durumları göz önünde bulundurularak mevcut mevzuat çerçevesinde ilgili
    birim yönetim kurulunca özel eğitim-öğretim programı ve sınav yöntemleri
    uygulanabilir. Sınav çeşitleri MADDE 20 – (1) Üniversitede uygulanan
    sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı,
    tek ders sınavı ve muafiyet sınavından oluşur. Ara sınav MADDE 21 – (1) Her ders için her yarıyıl en
    az bir ara sınav yapılmak koşuluyla, ara sınavların sayı, kapsam, biçim ve
    değerlendirme esasları fakülte/yüksekokul kurulu kararı ile belirlenir.
    Aynı yarıyıla ilişkin derslerden en çok ikisinin ara sınavı aynı günde
    yapılabilir. Mazeret sınavı MADDE 22 – (1) Ara sınava giremeyen
    öğrencilerden haklı ve geçerli mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul
    edilenler; ara sınav haklarını aynı yarıyıl içinde dekanlık/yüksekokul
    müdürlüğünce belirlenen gün, yer ve saatte kullanırlar. Mazeret sınavları
    için ikinci bir mazeret sınavı yapılmaz. Yarıyıl sonu sınavları için
    mazeret sınavı açılmaz. Rektörlükçe Üniversiteyi temsil etmek üzere
    görevlendirilen öğrenciler mazeret sınavına alınır. (2) Sağlık mazereti nedeniyle
    ara sınava veya ara sınavlara giremeyen öğrencilerin giremedikleri ara
    sınav veya sınavlara girebilmeleri için; herhangi bir sağlık kuruluşundan
    sağlık kuruluşuna giriş yaptırılan saatin gösterildiği sağlık raporu almış
    olmaları gerekir. Yönetim kurulu sağlık raporu üzerindeki saati kontrol
    ederek öğrencinin mazeret sınavına girip/girmemesine karar verir. Öğrenci,
    rapor süresince devamsız sayılır. (3) Sağlık raporu alarak mazeret
    sınavına girmek isteyen öğrenciler, sağlık raporlarını bağlı bulundukları
    akademik birimin sekreterine raporun alındığı tarihten itibaren 5 işgünü
    içerisinde ulaştırmak zorundadır. (4) Ara sınavına girilen dersler
    için sağlık raporu kabul edilmez. Yarıyıl sonu sınavı MADDE 23 – (1) Yarıyıl sonu sınavı, dersin
    devam koşulunun yerine getirilmiş olması kaydıyla yarıyıl sonunda ilgili
    kurullar tarafından ilan edilen yer ve zamanlarda yapılır. Bütünleme sınavı MADDE 24 – (1) Bütünleme sınavına, yarıyıl
    sonu sınavına girme hakkına sahip olduğu halde sınava katılamayan veya
    sınava girdiği halde başarısız olan öğrenciler girebilir. Tek ders sınavı MADDE 25 – (1) Mezuniyet durumunda olup
    sadece bir dersten başarısız olan öğrencilere güz ve bahar yarıyılı sonunda
    tek ders sınavı açılır. Yapılacak sınavda alınan not ara sınavlar dikkate
    alınmadan değerlendirilir. Öğrencinin gireceği tek ders sınavının ait
    olduğu yarıyıl için belirlenen öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini yatırması
    zorunludur. Tek ders sınavıyla ilgili olarak aşağıdaki hükümler uygulanır: a) Eğitim-öğretim programındaki
    tüm dersleri alıp da devam koşulunu sağlayan, ancak mezuniyetleri için
    başarısız tek dersi kalan öğrenciler ilgili yarıyılda dersin açılıp açılmadığına
    bakılmaksızın akademik takvimde belirtilen sürelerde ilgili bölüm
    başkanlığına başvurularını yaparak, akademik takvimde belirtilen tarihte
    tek ders sınavına girebilirler. b) Mezuniyetleri için tüm
    derslerden devam şartını yerine getirerek geçer not aldığı halde mezun
    olmak için gereken 2,00 GANO’sunu sağlayamayan öğrencilere
    seçecekleri bir dersten, öğrenimi süresince bir kez olmak üzere akademik
    takvimde belirlenen tarihlerde tek ders sınav hakkı verilir. c) Tek ders sınavı sonucunda en
    yüksek notu (AA) alması halinde dahi genel not ortalamasını
    2,00’yeyükseltemeyecek öğrenciye tek ders sınav hakkı tanınmaz. (2) Bitirme çalışması,
    yönlendirilmiş çalışma ve yaz stajı gibi uygulamaları tamamlamamış
    öğrenciler de tek ders sınavına girebilirler. Muafiyet sınavı MADDE 26 – (1) Zorunlu yabancı dil hazırlık
    sınıfı bulunmayan birimlere yeni kaydolan öğrenciler için eğitim-öğretim
    yılı başında ortak zorunlu yabancı dil dersinden muafiyet sınavı
    açılabilir. Bu sınav ile ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir. (2) Önceki öğrenmelerin
    tanınması amacıyla Senato kararı ile başka ortak zorunlu derslerden de
    muafiyet sınavı açılabilir. Sınavlara giriş şartları MADDE 27 – (1) Muafiyet sınavı dışındaki
    sınavlara girebilmek için; kayıt yenilemiş olmak, teorik derslerin en az %
    70'ine devam etmek, uygulamalı derslerin uygulamalarının en az % 80'ine
    katılmak ve uygulamalarda başarılı olmak gerekir. Ancak, teorik derslerde
    bir defa devam almış olan öğrenci, bir daha devam etmek zorunda değildir.
    Uygulamalarda başarısızlık halinde ders tekrar alınır. (2) Bir ders ile uygulamasının
    ayrı sınavlarla değerlendirilmesine ve gerektiğinde bunların birbiriyle
    bağlantılı olduğuna ilgili kurul karar verir. Ders başarı notu MADDE 28 – (1)Bir dersteki başarı
    notu, öğrencinin yıl içerisindeki aktivitelerinin ve sınavlarının birlikte
    değerlendirilmesiyle belirlenir. (2) Eğer bir derste herhangi bir
    aktivite yapılmamışsa öğrencinin bir dersi başarmış sayılması için; yarıyıl
    sonu veya bütünleme sınavlarında en az 50 puan almak koşuluyla, ara
    sınavlarının ortalamasının %40'ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav
    sonuçlarının %60'ının toplamı aşağıdaki tabloya göre harf notu ve katsayısı
    olarak derecelendirilir. (3)Yıl içindeki çalışmalarından
    ara sınav dışında kalan ödev, proje gibi tüm aktiviteler “Diğerleri” olarak
    adlandırılır ve değerlendirme sonucu otomasyon sisteminde ayrı bir not
    olarak girilir. Bu aktivitelerin başarı notuna katkı oranı ilgili öğretim
    elemanı tarafından belirlenir. Herhangi bir dersten yapılacak aktivitelerin
    başarı notuna katkısı ilgili yönetim kurulu kararı alınarak birim öğrenci
    işleri daire başkanlığına bildirilir. (4) Bir dersin başarılmış
    sayılabilmesi için, yarıyıl sonu veya bütünleme sınavı notunun, tam notun %
    50’sinden, ders başarı notunun da tam notun % 50’sinden az olmaması
    gerekir. (5) Bir öğrenciye verilecek
    yarıyıl başarı notu olarak bu maddede belirtilen hususlar göz önünde
    tutularak, öğretim elemanı tarafından aşağıda gösterilen notlardan biri
    verilir:              NOT
    ARALIĞI        HARF NOTU            KATSAYI           DERECELER              90-100                               AA                          4,00                GEÇER              86-89                                  AB                          3,75                GEÇER              81-85                                  BA                          3,33                GEÇER              76-80                                  BB                          3,00                GEÇER              70-75                                  BC                          2,75                GEÇER              65-69                                  CB                          2,33                GEÇER              60-64                                  CC                          2,00                GEÇER              57-59                                  CD                          1,75                KOŞULLU
    GEÇER              54-56                                  DC                          1,33                KOŞULLU
    GEÇER              50-53                                 DD                          1,00                KOŞULLU
    GEÇER              0-49                                    FF                          0,00                GEÇMEZ*                                                          F1                                                  GEÇMEZ,
    DEVAMSIZ                                                          F2                                                  GEÇMEZ,
    SINAVA GİRMEDİ                                                          G                                                  GEÇER
    (Kredisiz Dersler)                                                          K                                                   GEÇMEZ
    (Kredisiz Dersler)                                                          M                                                  GEÇER
    (Muaf Edilen Dersler) a) F1 notu: Devamsız,
    genel ve yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme sınavlarına girme
    hakkı olmayan öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına rağmen
    devamsız olan öğrencilere de ara sınav notu olarak F1 notu
    verilir. b) F2 notu: Devam
    eden, ancak genel veya yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme
    sınavına girmeyen öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına
    rağmen ara sınava girmeyen öğrencilere de ara sınav notu
    olarak F2 notu verilir. c) G notu: Kredisiz derslerden
    başarılı olan öğrenciler için verilir. ç) K notu: Kredisiz derslerden
    başarısız olan öğrenciler için verilir. d) M notu: Öğrencinin muaf
    tutulduğu dersler için verilir. (6) (Yürürlükten Kaldırma: RG - 06/08/2019-30854)  (7) Öğrencinin bir programdan
    mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri başarmış ve genel
    akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Ortalaması 2,00’nin altında
    kalan öğrencilerin ortalamalarını 2,00’ye yükseltebilmek için notu CD
    ve altı olan derslerden tekrar ders almaları gerekmektedir. Akademik başarı not ortalamaları MADDE 29 – (1) Öğrencilerin akademik başarı
    not ortalamaları, dönem sonunda Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından
    hesaplanır. Bu hesaplama sırasında, öğrencinin dönem akademik başarı not
    ortalaması ve genel akademik başarı not ortalaması olmak üzere iki ortalama
    elde edilir. Bir yarıyılın akademik başarı not ortalamasını hesaplamak
    için; öğrencinin bir yarıyılda aldığı derslerden elde ettiği notlar ile o
    derslerin AKTS kredisi değerlerinin çarpımından oluşan toplam AKTS kredisi
    bulunur, daha sonra bütün derslerden alınan toplam AKTS kredisi, derslerin
    AKTS kredisi değerleri toplamına bölünür. Bu değer akademik başarı not
    ortalaması olarak adlandırılır. Genel akademik başarı not ortalaması
    yarıyıl akademik başarı not ortalamasının hesaplanmasındaki yol izlenerek
    öğrencinin Üniversiteye girişinden itibaren almış olduğu derslerin tümü
    dikkate alınarak hesaplanır. Sınav sonuçlarına itiraz MADDE 30 – (1) Öğrenciler sınav
    sonuçlarına, sınav sonuçlarının otomasyon sisteminde ilan edilmesinden
    itibaren beş işgünü içerisinde ilgili bölüme dilekçe vererek itiraz
    edebilirler. İtirazlarla ilgili esaslar şunlardır: a) İtiraz üzerine, maddi hata
    yönünden sınav kâğıdı, dersin öğretim elemanı tarafından, konunun kendisine
    intikal ettirilmesinden itibaren en geç üç işgünü içerisinde incelenir,
    sonuç yazılı ve gerekçeli olarak ilgili birime bildirilir, ilgili birimce
    iki işgünü içerisinde sonuç ilan edilir. b) Sonucun ilanı itibariyle iki
    işgünü içerisinde, ikinci defa itiraz edilmesi halinde, müracaat ilgili
    dekanlığa/müdürlüğe yapılır. Dekan veya müdür, ilgili kurulun kararı ile
    dersi okutan öğretim elemanı dışında ilgili bölümdeki öğretim
    elemanlarından en az üç kişilik komisyon kurarak, sınav evrakını yeniden
    incelettirir, en geç iki işgünü içerisinde inceleme tamamlanarak sonuç
    yazılı ve gerekçeli olarak ilgili birime bildirilir, ilgili birimce iki
    işgünü içerisinde sonuç ilan edilir. (2) Öğrenci itirazı olmadan ilan
    edilen sınav sonucunda herhangi bir maddi hatanın öğretim elemanı
    tarafından fark edilmesi halinde öğretim elemanı, düzeltme talebini ve
    gerekçeli başvurusunu akademik takvimde belirtilen sınav not girişlerinin
    öğrenci otomasyon sistemine girilmesinin son gününden itibaren iki işgünü
    içerisinde ilgili dekanlık veya müdürlüğe yapmak zorundadır. (3) Not değişikliği, ilgili
    yönetim kurulunun kararı ile ivedi olarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına
    bildirilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca öğrenci otomasyon sisteminde
    gerekli düzeltme yapılır. Muafiyet ve intibak MADDE 31 – (1) ÖSYM tarafından yapılan
    sınava girerek, birinci sınıfa kesin kaydını yaptıran öğrenciler, öğrenime
    başlayacakları eğitim-öğretim yılının başlamasından itibaren on beş gün
    içinde başvurmaları halinde, daha önce kayıtlı oldukları diğer
    yükseköğretim kurumlarından başarmış oldukları derslerden ilgili yönetim
    kurulu kararı ile muaf kabul edilebilir. Bu tarihten sonraki başvurular
    dikkate alınmaz. AKTS değerleri dikkate alınarak eğitime başlayacağı
    yarıyıl aşağıdaki tabloya göre yapılır. Ancak; ön lisans programında
    2 nci sınıfa intibakı yapılan öğrenci, mezun olabilmek için Siirt
    Üniversitesinden en az 30 AKTS’lik ders almalıdır. Lisans
    programında 4 üncü sınıfa intibakı yapılan öğrenci mezun olabilmek için
    Siirt Üniversitesinden en az 60 AKTS’lik ders almalıdır. Bu
    durumda intibak ettirilen süre azami öğrenim süresinden düşülür.           Kredi
    Transferi Yapılan AKTS Toplamı            Sınıf                                      0-45                                           1                                     46-90                                          2                                    91-135                                        3*                                   136-180                                       4* * Ön lisans öğrencileri hariç. (2) Muafiyet başvurusunda
    bulunulan her dersin AKTS’sinin en az eşdeğer olması ve ders
    içeriklerinin en az %75 uyumlu olması gerekmektedir. (3) (Değişik :RG- 06/08/2019-30854) Öğrencinin diğer yükseköğretim
    kurumlarından aldığı derslerin notları, söz konusu yükseköğretim kurumunun
    not geçme sistemine göre başarılı ise öğrenci o derslerden muaf olur. Muaf
    olunan dersler genel akademik ortalamasına dahil edilir. (4) ÖSYM tarafından
    yerleştirilen öğrencilerin muaf edilen derslerin notları genel akademik
    ortalamaya katılmaz. (5) Öğrencilerin yaz okulunda
    diğer üniversitelerden alarak başarılı olduğu derslerin notları otomasyon
    sistemine işlenerek genel not ortalamasına dahil edilir. (6) İntibak ettirildiği üst
    sınıfta öğrencinin alması gereken haftalık ders yükü 45 AKTS’ den fazla
    olamaz. (7) Üniversitede lisans programında
    kayıtlı öğrencinin aynı anda Üniversitede örgün ön lisans programına devam
    etmesi durumunda lisans programında başarılı olduğu ders veya dersleri her
    yarıyıl başında ön lisans programındaki ders veya derslerden muaf olmak
    için başvuru yapabilir, ders veya derslerden ilgili yönetim kurulu kararı
    ile muaf kabul edilebilir. Ancak ön lisans programında başarılı olunan ders
    veya dersler aynı anda lisans programındaki ders veya derslere
    saydırılamaz. (8) Üniversite ile yurt içi veya
    yurt dışındaki diğer yükseköğretim kurumları arasında yapılan anlaşmalar
    uyarınca kurumlar arasında öğrenci değişim programları uygulanabilir.
    Değişim programı süresi içinde öğrencinin Üniversitedeki kaydı devam eder
    ve bu süre öğretim süresinden sayılır. Değişim programları, ikili
    anlaşmalar ve YÖK tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda uygulanır. (9) Öğrencilerin değişim
    programları kapsamında devam edecekleri ders, uygulama, staj ve benzeri
    faaliyetleri; öğrencinin kendi program müfredatındaki ders, uygulama, staj
    ve benzeri faaliyetlere eşdeğerliği, danışmanın teklifi ve ilgili bölüm
    başkanının önerisi üzerine ilgili birim yönetim kurulu kararı ile değişim
    programına gitmeden önce belirlenir. (10) Yurt içi ve yurt dışı
    öğrenci değişim programları kapsamında öğrencinin aldığı dersler hakkında,
    danışmanın önerisi de dikkate alınarak ilgili birim yönetim kurulu
    kararıyla intibak işlemi yapılır. (11) Eşdeğerliliği tanınan ve
    intibakı yapılan derslerin kredi ve notları, transfer kredisi olarak
    sayılır ve öğrencinin not döküm çizelgesine işlenir. Not sistemine göre
    elde edilen başarı notlarının 4’lük sisteme dönüştürülmesinde YÖK
    tarafından belirlenen dönüştürme tabloları ve AKTS not dönüşümü sistemi
    kullanılır. (12) Yurt dışından ikili anlaşma
    veya uluslararası ilişkiler çerçevesinde Üniversiteye gelen öğrencilerin
    işlemleri, ikili anlaşma ve ilgili mevzuat hükümlerine göre ilgili birim
    yönetim kurullarının kararları ile yürütülür. Öğrencilere seçtikleri
    dersler ve başarı durumlarını gösterir not döküm çizelgesi verilir. (13) (Ek:RG- 06/08/2019-30854) Diğer yükseköğretim kurumlarından
    Üniversitenin eş değer programlarına yatay geçişle geçen öğrencinin kaydı
    eş değer sınıfa yapılır. İlgili birim yönetim kurulunca intibak
    ettirilemeyen dersler alttan ders olarak alınır. Ancak her dönem de
    alabileceği ders yükü 45 AKTS’den fazla olamaz. Kalite süreçleri MADDE 32 – (1) Eğitim-öğretim süreçlerinin
    sürekli iyileştirilmesine yönelik iç ve dış kalite güvencesi uygulamaları
    ve eğitim-öğretimin devamına ilişkin diğer hususlar, Yükseköğretim
    Kurulunun bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Senato
    tarafından belirlenir. Çift anadal programı MADDE 33 – (1)
    Çift anadal programına alınacak öğrenciler için Siirt
    Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesindeki usul ve esaslara
    göre işlem tesis edilir. Yandal programı MADDE 34 – (1) Yandal programına
    alınacak öğrenciler için Siirt Üniversitesi Yandal Programı
    Yönergesindeki usul ve esaslara göre işlem tesis edilir. Yaz okulu MADDE 35 – (1) Yaz okulunda ders alan
    öğrenciler için Siirt Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesindeki usul ve
    esaslara göre işlem tesis edilir. Özel öğrenci MADDE 36 – (1) Herhangi bir
    yükseköğretim programına kayıtlı olan öğrencilerin; kendi
    üniversitelerindeki hakları saklı kalmak kaydıyla, Siirt Üniversitesinin
    veya diğer üniversitelerin yükseköğretim programlarından ders alan
    öğrenciler için Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Özel Öğrenci
    Yönergesindeki usul ve esaslara göre işlem tesis edilir. Akademik danışmanlık MADDE 37 – (1) Eğitim ve öğretimin düzenli
    bir biçimde yürütülmesini sağlamak ve öğrencilerin sorunlarının çözümüne
    yardımcı olmak için bölüm başkanlığının önerisi ilgili birim tarafından
    ders kayıtları başlamadan önce her öğrenci için bir akademik danışman
    görevlendirilir. Akademik danışmanlar Siirt Üniversitesi Öğrenci
    Danışmanlığı Yönergesine göre faaliyetlerini sürdürür. Mezuniyet MADDE 38 – (1) Öğrenciler, bu Yönetmelikte
    belirtilen koşulları ve kayıtlı bulundukları eğitim-öğretim programları
    için ilgili kurullarca belirlenen yükümlülükleri yerine getirerek
    mezuniyete hak kazanırlar. (2) Bir öğrencinin mezun
    olabilmesi için ön lisans programlarında en az 120, lisans programlarında
    en az 240 AKTS kredisi almış olması gereklidir. Diploma ve diploma eki MADDE 39 – (1) Diploma ve diploma eki
    verilmesi için Siirt Üniversitesi Diploma, Diploma Eki, Geçici Mezuniyet
    Belgesi ve Diğer Belgelerin Düzenlemesine İlişkin Yönerge doğrultusunda
    işlem tesis edilir. Disiplin işleri MADDE 40 – (1) Öğrencilerin disiplin iş ve
    işlemleri, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine
    göre yürütülür. Tebligat ve adres bildirme MADDE 41 – (1) Tebligat; öğrencinin
    kendisine elden veya Üniversiteye bildirdiği adrese iadeli taahhütlü olarak
    yapılır. Ancak Üniversiteye bildirilen adresin eksik veya yanlış olması
    halinde MERNİS’teki adresi tebligat adresi olarak kabul edilir.
    Adrese yapılmış tebligat öğrenciye yapılmış sayılır. (2) Öğrenciler, ilgili birim ve
    Üniversitenin resmi internet sitesinde yapılan duyuruları takip etmekle
    yükümlüdür. BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Yönetmelikte hüküm bulunmayan
    haller MADDE 42 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm
    bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yükseköğretim
    Kurulu kararları uygulanır. Yürürlükten kaldırılan
    yönetmelik MADDE 43 – (1) 5/6/2012 tarihli
    ve 28314 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve
    Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. Geçiş
    hükmü            GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 2018-2019 Eğitim-Öğretim
    yılından önce kayıt yaptırmış olan öğrenciler; 43 üncü madde ile
    yürürlükten kaldırılan yönetmelik hükümlerine tabidirler. Yürürlük MADDE 44 – (1) Bu Yönetmelik 2018-2019
    eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
    girer. Yürütme MADDE 45 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
    Siirt Üniversitesi Rektörü yürütür.   |